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I won´t be able to help you if you don´t contact me!

schumacher!

The road to more influence in communication
— practical, authentic and goal-oriented

HansJörg Schumacher

C.E.O.
“My heartfelt concern: supporting the expressiveness of people and fostering their capability of understanding each other.”
Consultancy services and training programmes

Mission | Vision | Values>


The single biggest problem in communication is the illusion that it has taken place.

This little witticism by the great dramatist George Bernard Shaw reveals the full dilemma of our experiences with “communication in every day life”. What we experience is often little more than noise in our head. The sheer endless cacophony of sounds & words devoid of any meaning and reason.

How pleasant by comparison, when we meet a person who knows how to express him- or herself well, whose tone of voice is pleasant and harmonious and who endows the spoken words with appropriate meaning through expressions of face and hands.

In such moments we intuitively sense that “success” in life is directly linked to the individual skill of communication.

And we would gladly learn from the talent of our partner in conversation or of the presenter on the stage before us. Yet the mere question which part we would want to learn from and to which degree brings about the next dilemma ...

Where to start?!

This is where I come in.

In my communication trainings I like to confront my course participants with the following question: What exactly could you do in your specific situation to make it worse or even make it fail entirely?

The answers to this question usually come quick and with the corresponding emotional energy ...

  • I could turn away — completely!
  • Stop listening!
  • Do other things — continue to work at the computer.



  • Assume ill intentions on part of my discussion partner.
  • I would only have to keep on disagreeing.
  • Interrupt the other person, not let them finish talking.
  • Keep on talking myself most of the time — no matter about what.
  • I could insult and mock the other party.
  • Always be in the right and want to be so!

In a next step I then ask my course participants with a wink to simply phrase the opposites of these techniques. And promptly I have a list with tips for good and fair communication:

10 Tips for Good Communication

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Wall of Love

What my customers tell about me:

Oliver ReffAnfangs war ich hin- und hergerissen, ob sich die Investition in ein virtuelles Coaching lohnt – ist ja nicht eben wenig Geld. Mittlerweile habe ich alle „Hausaufgaben“ durch gearbeitet und dabei so viele Anregungen bekommen, dass ich froh bin über meine Entscheidung.

Ich habe mit der allgemeinen Hektik und Zeitknappheit zu kämpfen wie die meisten von uns. Deshalb ist es sehr nützlich, dass ich mich zu jeder beliebigen Zeit einloggen kann und damit völlig unabhängig in der Gestaltung des Coachingprozesses bin. Die virtuellen Live-Coachings waren für mich sehr hilfreich und unterstützend - und haben auch noch viel Spaß gemacht! Die Prinzipien der „BlueOcean Strategy“ lassen sich in meinem Alltag hervorragend nutzen.

Oliver Reff, Zächel AG, Unit Director Ticket- und Teilnehmermanagement

Christof TernesIch dachte ja immer, ich bin bereits mit allen Wassern gewaschen, was cleveres Verhandeln und Konfliktmanagement im Führungsalltag anbelangt. HansJörg Schumacher jedoch hat mich eines Besseren belehrt.

Sein virtueller Workshop und sein online Coaching zum Thema "Führen in Veränderungsprozessen" hat mein Denken über "Change" nachhaltig verändert. Seitdem hat sich viel getan. Es ist einfach großartig.

Das von HansJörg Schumacher vermittelte Wissen brachte mir in allen Projekten seither nicht nur den gewünschten Erfolg, sondern inspirierte mich darüber hinaus zu eigenen "Experimenten" in puncto "Change Management" mit großartigen Ergebnissen. So macht "Change" richtig Spaß!

Christof Ternes, Global Transfer Management, Bombardier Transportation

Maik QuibeldeyMeine Kollegen und ich gingen begeistert aus Ihrem Kommunikations- und Verhandlungstraining. Ihre Sachkenntnis gepaart mit Ihrer Art und Ihrer Fähigkeit, die Teilnehmer über den gesamten Trainingstag zu begeistern, führte dazu, dass wir uns weitere Trainings mit Ihnen wünschten.

Ich schätze Ihr Engagement und die Empathie, mit denen Sie uns Führungskräften das optimale Verhalten in Feedbackgesprächen und auch in Verhandlungen nahe gebracht haben.

Ihre „Friede sei mit Dir“-Technik ist mir dabei besonders in Erinnerung geblieben und hat erst kürzlich wieder geholfen. Vielen Dank dafür! Gerne empfehle ich Sie als Trainer und Berater weiter!

Maik Quibeldey, Nationaler Verkausfleiter Landhausküche, apetito AG

 

Making communication simple! My services:

Communication & Leadership

In spite of all trends and forecasts, the most secure investment into the future remains the investment in the personal development of your employees, especially of your executive staff. And in all fields of development, the emotional and social competences continue to grow in significance ....

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Communication & Negotiation

Be hard on the problem and soft on the people! However, it is not always easy to maintain continue to grow in significance ....this attitude in every day life, for unfortunately not all parties to a deal are capable or willing to go for a win-win game ...

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Communication & Presentation

Have you just got PowerPoint – or something to say as well? Be it within the company or at the customer’s: these days, the presentation is the most important and frequent form of conveying concepts, ideas and results. Here, the executive staff as representatives of the organisation are especially challenged!

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Contact

I´m looking forward to receiving your feedback and your suggestions!

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10707 Berlin

Fon + 49 30 700.15.97.44

Mobil +49 177 824 18 48

E-Mail: info@schumacher4u.com

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